2009. június 27., szombat

A nyár ízei

Nagyon szeretem a lekvárt és a befőtteket.Ezért nálam kihagyhatatlan elfoglaltság,hogy a nyár ízeit üvegekbe zárjam.
Íme az én befőttem és lekvárom.
A fotót vintage action-al (deviantArt) alakítottam át.A címkéket pedig a netről töltöttem le.A megybefőtt címkéjét megtaláljátok Martha Stewart oldalán(ingyenesen letölthető).


A meggybefőttet elsősorban süteményekhez szoktam felhasználni.Az egyik nagy kedvencem a meggyes-mákos muffin.

Hozzávalók:
10 dkg meggybefőtt
15 dkg puha vaj
15 dkg cukor
fél teáskanál vaníliaaroma
2 tojás
12 dkg liszt
3 dkg darált mák
1 teáskanál sütőpor
fél teáskanál őrölt fahéj
1 citrom
4 evőkanál tej
fehércsoki mázhoz:
10 dkg csokoládé
10 dkg vaj
2 evőkanál tejszín
10 dkg porcukor
tetejére:
lecsöpögtetett magozott meggybefőtt

Elkészítés:
A sütőt 200 °C-ra előmelegítjük. A muffinformákat papírral kibéleljük.
A lisztet összekeverjük a sütőporral, a darált mákkal és a fahéjjal. A vajat habosra keverjük a cukorral és a vanília aromával, majd hozzáadjuk egyenként a tojásokat. A masszához hozzákeverjük a lisztes keveréket, majd belereszeljük a citrom héját, végül fellazítjuk egy kis tejjel.
A masszába belekeverjük a lecsöpögtetett meggyszemeket, majd a formákba adagoljuk.
Kb. 20 perc alatt készre sütjük.
A darabokra tört fehér csokit gőz fölött összeolvasztjuk a vajjal és tejszínnel, majd levesszük a gőzről, és hozzászórjuk a porcurot. Addig kevergetjük, amíg a cukor feloldódik benne, aztán, ha már kihűlt, rákenjük a kész muffinokra.


A receptet itt találtam.

A legvégére pedig egy oldal,ahol a sütié a főszerep :))



Technika:Hagyományos scrapbooking
Felhasználtam:Scrap.hu Kit-Klub Muffinos készlet,Bazzill karton,American Craft papír(pöttyös bracket),American craft Felt letter stikers,varrás,mintalyukasztó

4 megjegyzés:

Ányi írta...

Nagyon tetszik ez az oldalad is! :-)

Timcsoca írta...

Nagyon jó lett a blogod új rucija,a fotó is klassz rólad! Guszták a lekvárok és a befőttek(nyami-nyami), a muffinos oldalad pedig szuper! :)

Tina írta...

Klassz oldalakat csinálsz nagyon, egyedi ízléssel, ez a cupcake-oldal is nagyon jól sikerült, tipikusan egyszerű-nagyszerű!:-)

Sabee írta...

Nagyon tetszik a blogod új külsője, és a fotó Rólad :) A cupcake oldal szerintem is egyszerű-nagyszerű, ahogy Tina mondta :) ...és a lekvárok...hmmm nagyon megkóstolnám ;)